2018 er kommet for å bli. Racing magasinet er nå inne i et nytt år og med nye muligheter. I tillegg til våre gamle skribenter har vi nå også fått inn nye skriveføre som jobber iherdig for å forbedre magasinet.

Unge damer gjør det godt på to hjul, som du kan lese i Double Trouble Racing. Vi har også funnet frem en gammel historie fra Sverige om Ice racing i 1935.
Pål Anders Ullevålseter og Felix deltok i årets Africa Race, hvor Pål Anders viste at han er blant de beste. Uhell gjorde dessverre at han ikke havnet på toppen av seierspallen. Unge Felix som Pål Anders har tatt inn under sine vinger imponerte oss med sin formidable innsats, selv om han deltok for første gang på afrikas varme sand.

EFR betyr Engineered For Racing.

Turbo har vært et must for mange for å oppnå mere krefter på bilen, men slikt utstyr må monteres og tilpasses hver enkelt motor for optimal effekt. Feiler man her kan det bli en dyr historie, så å overlate turbo-jobben til proffene anbefales.

Rune Rudberg er nok mest kjent for sine tolkninger av musikalske noter, men under Rally Hadeland tok han plass i kartleserstolen til Kjell Arne Smerud fra NMK Hadeland.

Den nye japanske superbilen Aspark Owl viser den globale bilverden baklysene. 0-100 på 2 sekunder, det kjenner du i ryggsøyla, om du ikke svimer av.

Onsdag 31. januar inntok de historiske rallybilene hovedstaden, da starten av årets Rallye Monte-Carlo Historique gikk utenfor Nationaltheatret midt i Oslo.

Neste utgave av Racing magasinet kommer senere på våren og vi har allerede spennende artikler under pennen.

Terje Båtmann Bliksvær
Redaktør