Samarbeid med motorsport-kjemper
Norges Råeste Bakkeløp (NRB) har utviklet seg fra et enkelt lite bakkeløp med et titalls deltakere for åtte år siden, til en fire dagers motorsportfestival med deltakere fra hele Norge og skandinavia i år. Men de vil enda mer.
– NRB har planer og ambisjoner om å bli både større og mer profesjonelle i åra som kommer, og da må vi ta tak i de mulighetene som finnes, både nasjonalt og internasjonalt, sier Nilssen.
Avtalen med Oslo Motor Show (OMS) og Gatebil går ut på at de respektive arrangørene skal samarbeide om gjensidig markedsføring. I praksis vil det si at Oslo Motor Show og Gatebil vil ha godt synlige bidrag under årets utgave av Norges Råeste Bakkeløp og den tilhørende fire dagers motorfestivalen. Publikum vil se resultatet av dette samarbeidet allerede under årets NRB-arrangement 18-21. juli.
NRB vil på sin side få markedsføre sitt arrangement under Oslo Motor Show i oktober og ved flere av de kommende Gatebil-arrangementene. OMS og Gatebil har allerede i flere år hatt et godt samarbeid seg imellom.
– Det neste året skal NRB styrke sin merkevare og bli enda mer kjent i Sør-Norge. Mens OMS og Gatebil på sin side ønsker å markedsføre seg mot bilentusiaster her nord. Så dette er en vinn-vinn situasjon for alle de tre partene, forteller Jan Helge Nilssen i NRB’s arrangørstab. Han tror avtalen vil gi en strøm av tilskuere og deltakere fra sør.
OMS er Norges desidert største motor-arrangement med godt over 40.000 besøkende over tre utstillingsdager hos Norges Varemesse på Lillestrøm hver høst. Gatebil arrangerer flere arrangementer i Norge og Sverige hvert år, også de med et samlet besøkstall på rundt 40.000. NRB
Foto: Norges råeste bakkeløp