MEKO akselererer sin virksomhet innen dekksegmentet og inngår et strategisk partnerskap med Goodyear, en av verdens største dekkprodusenter. Initiativet har som mål å oppnå salg på 1 million dekk, verdsatt til 1 milliard SEK, innen utgangen av 2026, som en del av selskapets strategi for bærekraftig vekst. Partnerskapet sikrer effektiv distribusjon i Norden, og styrker dermed MEKOs posisjon i et av de viktigste vekstsegmentene i ettermarkedet.

«Hos MEKO ser vi et betydelig vekstpotensial i dekkmarkedet, og vi akselererer vår innsats for å tilby bileiere et eksepsjonelt utvalg av både dekk og serviceløsninger. Den økte vekten av elektriske kjøretøyer og høyere ytelseskrav krever forbedret dekkkvalitet og holdbarhet. Med vårt initiativ sikrer vi langsiktig kvalitet, effektiv distribusjon og utmerket service i våre markeder over hele Norden, MEK

Osale Director, i MEKOs Tju Jeersale Europe.

En del av MEKOs strategi er å kontinuerlig effektivisere driften og investere i nye produktområder for å skape lønnsom og bærekraftig vekst. For tiden selger MEKO cirka 700 000 dekk per år i Norden. Målet er å nå 1 million dekk innen 2026 og øke inntektene fra SEK 750 millioner til SEK 1 milliard innen utgangen av 2026 – en del av arbeidet med å nå MEKOs overordnede økonomiske mål. Ved å samarbeide med Goodyear, en veletablert leverandør med ekspertkunnskap og et robust logistikknettverk, styrker MEKO sin dekkvirksomhet i Norden samtidig som den oppnår økt kostnadseffektivitet.

«MEKO har omfattende og mangfoldig erfaring i dekkindustrien på tvers av våre ulike markeder, hvor geografiske forskjeller og unike forhold har bidratt til å bygge verdifull kompetanse. Ved å utnytte vår innsikt og danne et partnerskap med Goodyear, tar vi nå neste skritt i Norden for å ytterligere styrke vår posisjon i dekkmarkedet. For oss er det viktig at våre partnere deler våre fremtidsrettede muligheter i Danmark, og anerkjenner en ledende posisjon i Danmark, industrien og en ledende posisjon. erfaring og dette nye partnerskapet, er vi satt til å utvide ytterligere og skalere opp i Sverige, Norge og Finland, sier Jessica Tjulander.

 

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Anders Oxelström
Kommunikasjonsdirektør, MEKO
Telefon: + 46 73-522 52 42
E-post: anders.oxelstrom@meko.com

Om MEKO
MEKOs visjon er å muliggjøre mobilitet – i dag, i morgen og i fremtiden. Vårt mål er å være den mest omfattende partneren for alle som kjører, reparerer og vedlikeholder kjøretøy i Nord-Europa. Vi er markedsleder med tilstedeværelse i åtte land, 600 filialer og 20 000 verkstedkunder, inkludert 4500 verksteder som opererer under våre egne merkevarer. Våre grossist- og verkstedmerker inkluderer Mekonomen, MECA, Balti Autosaad, BilXtra, FTZ, Fixus, Inter-Team, Koivunen og Sørensen og Balchen – blant mange andre.