Team Greenpower Racing & Technology er et nytt norsk racingteam med tre sjåfører i Formula STCC Nordic. I de to åpningsløpene på svenske Knutstorp gikk det meget bra, blant annet med en seier til Emil Heyerdahl. Etter to runder er det Heyerdahl fra Bjørkelangen som leder mesterskapet, mens Edward Sander Woldseth fra Oppegård ligger på en fjerdeplass og Lars Solheim fra Halden er nummer seks.
Nå venter løp på hjemmebanen Rudskogen utenfor Rakkestad i Østfold. Dette er en bane alle førerne kjenner godt fra tidligere, og drømmen er at hele seierspallen på Rudskogen består av norske førere.
-Ja, jeg er veldig klar for Rudskogen nå til helgen, jeg har gjort unna mye forberedelser og alt fokus er rettet mot løpet. Jeg leder mesterskapet inn imot løp tre og fire, men det er ekstremt tett i toppen i år. Hovedfokuset er fortsatt å lære mest så mulig og få mer erfaring som jeg kan ta med meg videre i sesongen og fremtiden, sier Emil Heyerdahl.
Fokus på læring er det også for Lars Solheim.
-Blir spennende å kjøre på hjemmebane, og se hvordan løpet går her sammenliknet med Knutstorp. Målet med helgen er å lære mest mulig, og gi gutta en hardere konkurranse enn i forrige løp. Veldig morsomt blir det i hvert fall, sier Lars Solheim.
Også Edward Sander Woldseth håper å kjempe i toppen. Etter løpet på Knutstorp har Woldseth også vært på Vålerbanen i Norge for å kjøre de to første rundene av Formula Basic. Det endte med seier i begge løp.
-Jeg er klar til helgens løp, og kjøringen på Knutstorp har hjulpet meg å lære bilen. Rudskogen kan jeg svært godt, så det blir spennende å se om jeg kan kjempe helt i toppen. Jeg skal i hvert fall forsøke å forsvare fjerdeplassen i mesterskapet, sier Woldseth.
Team manager Marius Gjevik understreker at alt må stemme for å oppnå suksess.
-Vi er klare, og det er noe spesielt med hjemmebane. Det blir gøy å vise oss frem for et norsk publikum, for det er et svært høyt nivå i Formula STCC Nordic. Som mesterskapsledere har vi selvsagt presset på oss, men vi som team har forberedt oss godt, og vi har noen planer for å kjøre enda fortere. Men alt må stemme for å lykkes i motorsport.
I Formula STCC Nordic kjører alle førerne med like formelbiler med en 1,6 liters motor på 140 hestekrefter. Bilen veier kun 483 kg, og med umønstrede slicksdekk og store vinger kan disse bilene kjøre fortere enn det meste rundt de skandinaviske racerbanene.
Helgens løp på Rudskogen går ikke sammen med STCC, men Porsche Carrera Cup Scandinavia. Også senere i år skal Formula STCC Nordic kjøre på Rudskogen, og det blir blant annet sammen med STCC under en Porsche-festival i september.